Železnica
z Trenčína do Veľkých Topoľčian bola postavená okolo r. 1901, vedie severovýchodným okrajom Biskupíc a viditeľne ich oddeľuje od Trenčína.
Križovatka železnice s cestou spočiatku nebola chránená závorami (rampami) a nebola prehľadná, takže sa tam stávali nešťastia.
Koncom roku 1934 tlač priniesla túto zprávu o nehode:
Na bánovskej trati pri Tr. Biskupiciach, kde koľajnica križuje hradskú, nieto rampy a na tomto odseku cesty je čulá premávka i osôb i vozov. Blízke domy tiež prekážajú opatrnosti, aby ľudia mohli na čas zbadať prichodiaci vlak. Je tu teda blízke nebezpečenstvo pre ľudské životy. Pred Vianociami pár dňami išiel aj majiteľ mlyna pri Tr. Biskupiciach M. Abel na aute a hoci tade často chodí, pri všetkej opatrnosti, až v poslednej chvíli mohol zbadať prijachajúcu motorku. Pridal na rýchlosti, ale i tak ešte narazila motorka na zadnú čiastku auta a značne ho poškodila. M. Ábel žiada aj náhradu tejto škody od železnice. Pri tejto príležitosti poznamenávame, že na tomto odseku trati, kde križuje hradskú, buď to by sa mala rýchlosť vlakov zmierniť, buďto zaviesť závory a tak vyhnúť nešťastiam. Kto tade často prechádza, každý vydá svedectvo, že tu by sa muselo stať neaké opatrenie, zakiaľ nebude neskoro. Odporúčame prípad pozornosti riaditeľstva čsl. št. železníc.
Po 86 rokoch syn poškodeného na nehodu spomína takto:
Otec túto udalosť spomínal a dodal, že v duchaprítomnosti otočil volantom tak, že auto nasmeroval do smeru motorového vlaku aby nebol naprieč trate a pár metrov pokračoval spolu s ním po kolajach. Odniesol to zadný blatník a nejaké škrabance, aj na vlaku. Potom musel zaplatiť železnici za náter vlaku. Ja dodávam že vtedy sa jazdilo po cestách vľavo.
V čase prvej Slovenskej republiky sa tu stala smrteľná nehoda: vlak tu zabil lekára MUDr. Biermanna staršieho.
Okolo roku 1950 tu bola ďalšia ťažká nehoda: zrážka vlaku s autobusom idúcim od Selca. Po tejto nehode už na križovatke železnice s cestou postavili rampy (závory). Odvtedy sú "Biskupické rampy" v hovorovej reči významný orientačný bod.
O železnici pre letisko najepšie vypovie krátky citát z diela pána Ing. Marka Englera, ktorému za poskytnutie ďakujem:
"V roku 1943 sa pripravovala výstavba továrne na lietadlá v Biskupiciach pri Trenčíne (neskoršie Letecké opravovne Trenčín). Táto továreň si vlastným nákladom 250 000,- Ks postavila osobnú zastávku v km 47,6 až 47,7 trate Topoľčany – Bošany – Trenčín. Išlo o zastávku neverejnú, len pre zamestnancov továrne. Plánovalo sa zavedenie zvláštnych vlakov Trenčín – km 46,6 – Trenčín, ktoré by vozili iba zamestnancov. Otvorenie sa plánovalo na 1. február 1944. ...
Do továrne bola postavená železničná vlečka odbočujúca priamo z trate Trenčín – Bošany. Železničná vlečka vedúca do Leteckých opravovní bola po druhej svetovej vojne využívaná len minimálne a preto bola 1. januára 1975 zrušená a koľaj vytrhaná."